روش نگهداری از نخل مرداب

روش نگهداری از نخل مرداب

نخل مرداب از گیاهان خانواده سیپراسه CYPERACEAE و زادگاه اصلی آن باتلاق های جزیره ی ماداگاسکار و جزیره موریس است. نخل مرداب گیاهی است زیبا که نگهداری و تکثیر آن ساده است.

مشخصات ظاهری :گیاه پایای همیشه سبز با بلندی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر که در محیط مناسب، ارتفاع آن به ۱۵۰ سانتیمترهم می رسد.

ویژگی ها: ساقه های سبز رنگ عمودی افراشته این گیاه به جز در رأس بدون برگ هستند که در رأس نیز دایره ای از برگچه های سبز علفی به صورت شعاعی مثل قاب یک چتر بیرون می زنند. علاوه بر این در تابستان گل ها نیز به صورت شعاعی در رأس بیرون می زنند ولی این گل ها کوچک و مایل به قهوه ای هستند.

نگهداری و مراقبت از نخل مرداب یا پنجه کلاغی

دما:در زمستان نبایستی در دمای کمتر از ده درجه نگهداری شود. در فصل سرما در خزان گیاه جای نگرانی نیست چون با گرم شدن هوا مجدداً شروع به رشد می کند.

حرس : بهتر است در زمستان تمام ساقه ها را از سطح خاک حذف نمود تا در بهار دوباره سبز شود و چهره زیباتری به گیاه بدهد.

نور:این گیاه باید در آفتاب نگهداری شود به شرط آنکه ریشه ها دایم خیس باشند؛ البته در نیم سایه نیم آفتاب یا در سایه ای که نور دار باشد هم می ماند

آبیاری:در بهار و تابستان هر روز گیاه را آبیاری می کنند و در زمستان و پائیز آبیاری کم شده و کود را قطع می کنند. در فصل گرما به آب زیادی احتیاج دارد و سعی کنید گلدان زهکش چندانی نداشته باشد تا محیط تقریباً باتلاقی برای گیاه ایجاد شود. بنابراین بهتر است گلدان را در زیر گلدانی قرار دهید و در زیرگلدانی همیشه مقداری آب موجود باشد.

رطوبت هوا:سطح برگ ها را دو روز در هفته غبار پاشی نمائید.

تقویت گیاه:پس از سه یا چهار آبیاری با کود مایع کامل آن را تقویت می نمایند.

راقبت ویژه برای مبارزه با شپشک و حلزون بایستی به وسیله ی ملانیون مبارزه شود. ساقه های قهوه ای را قطع کنید. در زمستان ها ریشه ها را در خاک نگهدارید یا گیاه را به درون ساختمان ببرید.

تغییر گلدان نخل مرداب :تراکم ریشه موجب شادابی گیاه می شود، پس از پر شدن سه چهارم حجم گلدان آن را با تقسیم ریشه ، تکثیر می نمایند. باید دقت نمود ریشه ها زخمی نشود.

خاک : خاک مناسب، خاک کمی سنگین است (رس زیاد باشد تا حالت باتلاقی ایجاد شود ) . مخلوطی از خاک باغچه، تورب و ماسه محیط مناسبی را برای رشد این گیاه فراهم می کند.

دیدگاه (1)

  • احسان پاسخ

    خوب بود

    ۱۳۹۷-۱۲-۲۴ از ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021