روش نگهداری از گیاه پتوس

روش نگهداری از گیاه پتوس

روش نگهداری از گیاه پتوس در آپارتمان

پتوس در صورت دریافت نور مستقیم، آفتاب سوختگی بصورت تاول و سوختگی روی برگها نمود پیدا میکند. در صورتی که نور کافی دریافت نکند، برگها به سبزی گرایش پیدا می کنند

پتوس گیاهی برگ زینتی و آپارتمانی است. برگ ها قلبی شکل دارند. بسیاری ازگونه ها حالت بالارونده دارند و تا سقف بالا می روند. دو نوع دارد: پتوس برگ معمولی و پتوس برگ ابلق. با اینکه هر دو مقاوم به سایه هستند، ولی نوع ابلق آن، نیاز به نور کمی بیشتر برای تشکیل رنگیزه دارد.

شرایط نگهداری و پرورش پوتوس
دما: مناسبترین درجه حرارت برای گیاه پتوس ۲۴-۱۶ درجه سانتی گراد است.

نور: از لحاظ نور، پتوس به نور متوسط نیاز دارد و نسبت به سایه مقاوم است.
آبیاری: نیاز آبی گیاه پتوس پایین است. میزان آبیاری لازم برای این گل، در تابستان هر ۵-۴ روز یکبار و در زمستان هر ۸-۷ روز یکبار است. توجه داشته باشید لازم است، سطح خاک بین دو آبیاری خشک شود

کوددهی: میزان کود مورد نیاز گیاه پتوس ۳ گرم در لیتر کود محلول در آب و یا کود مایع هر ۲ هفته یکبار از فروردین تا آبان ماهانجام شود.
رطوبت هوا: تابستان ۳-۲ بار در هفته و زمستان دو بار در هفته با آب ولرم مهپاشی انجام شود.

خاک: گیاه پتوس بهنوع خاک حساسیت زیادی ندارد و در خاک غنی تا فقیر به راحتی رشد می کند ولی به طور کلی خاک مناسب برای رشد بهینه این گیاه، خاکی سبک و غنی با تهویه و زهکشی مناسب است که می تواند ترکیبی از خاکبرگ + ماسه + خاک باغچه باشد و یا ترکیب پیشنهادی دیگر سبوس برنج + کود دامی پوسیده + خاک باغچه + خاکبرگ پوسیده باشد.

آفات و بیماریها: در صورتی که مشاهده کردید برگهای گیاه زیبای آن میریزند و ساقهها خم میشوند، احتمال بدهید گیاه تشنه و هوا خشک است، گیاه را فراوان آبیاری کرده و به محل خنکتری منتقل کنید. نور کم و یا کمبود مواد غذایی میتواند باعث درازای ساقهها و فاصله زیاد بین برگها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021