چگونه برگ های گیاهان را تمیز کنیم؟

چگونه برگ های گیاهان را تمیز کنیم؟

چگونه برگ های گیاهان را تمیز کنیم؟

  • آیا تا بحال برگ گیاهان تان را تمیز کرده اید؟

بهتر است که این کار را بکنیدچراکه تمیز نکردن گیاه مانع رشد آن خواهد شد. در این بخش از نکات جالب نمناک در مورد مراقبت از گیاهان به شما درمورد چگونگی تمیز کردن برگ گیاهان خانگی خود و برای داشتن یک باغچه ی داخلی زیبا و رنگ هایی که شما همیشه میخواستید، آموزش خواهیم داد.

برگ گیاهان

 

تمیز کردن برگ گیاهان

آیا تمیز کردن برگ گیاهان خانگی مهم است؟

بله . تمیز نگه داشتن برگ ها به آن ها کمک می کند تا بتوانند نفس بکشند. گرد و غبار یا آلاینده های موجود در هوا روی برگ ها انباشته می شوند و میزان نوری که گیاه دریافت میکند را تا حد چشمگیری کاهش میدهد. همانطور که میدانید ، نور کمتر به معنی کلروفیل کمتر است، که به نوبه خود موجب بیماری گیاه می شود بنابر این تمیز کردن گیاهان خانگی که به اندازه کافی آب باران را دریافت نمیکنند؛ بشدت حائز اهمیت است.

روش های تمیز کردن برگ های گیاهی

۱. آب به عنوان مواد اولیه

البته ، دانستن این مطلب که آّب منبع مناسبی برای پاک کردن گیاهان است نیاز به تخصص ندارد و همه میدانیم.میتوانید گیاه را زیر آب بگذارید و آرامی و با آب ملایم آن را شستشو دهید. با انجام این کار ، گیاه میتواند به جای جریان شدید آب، قطره های ملایم که به برگ ها آسیب نمی رساند، را دریافت کند. همچنین میتوانید با استفاده از یک شلنگ یا اسپری نیز این کار را انجام دهید.اگر گیاه بسیار کثیف است ، میتوانید کمی ژل دوش و ا یک لیتر آب مخلوط کرده و به کمک آن برگ ها را پاک کنید.

۲. براق کننده ی طبیعی

استفاده از یک براق کننده ی طبیعی موثر است ، به جز گیاهانی که برگ و موهای کوچک دارند. از استفاده ی برای این گیاهان خودداری شود.از یک اسفنج و آب و صابون نیز میتوانید استفاده کنید و آن رابه آرامی روی برگ ها بکشید.و نیز میتوانید از روغن زیتون نیز برای براق کردن گیاهانتان استفاده کنید.

 

تمیز کردن و براق کردن گیاهان

۳. برگ های گیاهانتان را با شیر تمیز کنید.

همانقدر باورنکردنی است که میبینید ، شیر برای چهره ی سالم گیاه مفید است. ساده است ، یک پارچه را در شیر فروبرده و سپس برگ هایی که میخواهید را تمیز کنید.نتایج بالافاصله قابل رویت خواهند بود.

۴. پوست موز برای تمیز کردن برگ گیاهان

برگ های گیاهان زینتی در منزل با پوست موز بسیار تمیز خواهند شد، درست مثل شیر، شاهد تغییرات شگفت انگیز در ظاهر گیاه و درخشندگی و رشد گیاه خواهید بود.

۵.گیاهان را با مسواک تمیز کنید

برای تمیز کردن گیاهان مخملی با موهای ریز میتوانید از مسواک کمک بگیرید. کار سختی نیست ؛ یک مسواک قدیمی برداشته و سپس برگ ها را در دستانتان بگیرید و به آرامی تمیز کنید. از پایین شروع کنید و به آرامی تا نوک برگ بکشید.به یاد داشته باشیدمسواک را هر بارپس از استفاده بشویید و تا قبل از استفاده بعدی آن را خشک کرده باشید. شی دیگری که میتوان از آن جهت تمیز کردن گیاهان استفاده کرد، برس های نرم هستند همچنین میتوانید از برگ های خود گیاه برای تمیزکردن برگ های دیگر کمک گرفت.

پیشنهادات دیگر

برای تمیز نگه داشتن برگ های گیاهان باید از راه های دیگر نیز از آن ها مراقبت کرد ، بعنوان مثال و نمونه ای که شاید بسار حائز اهمیت است؛از بین بردن قسمت های خراب شده ی گیاه است.

اگر گیاه دارای برگ های خشک شده ، زرد یا ضعیف است ، باید آن ها را حذف کنید. از بین بردن آن ها گیاه را قادر می سازد تمام منابع خود را به حفظ و رشد بخش های سالم تر اختصاص دهد.

از ویژگی های گیاه آگاه باشید تا قادر به مراقبت از آن باشید. به عنوان مثال ، نباید برگ های برخی گیاهان را مرطوب کرد.مثل گیاه کاکاتی و ساکولنت این گیاهان را باید بدون آب تمیز کرد.

تمیز کردن برگ ها تنها چند دقیقه زمان لازم است اما اثرات فوق العاده ای برای سلامتی گیاه خواهد داشت.اگر از گیاهان برایدکوراسیون منزل استفاده میکنید، گیاهان براق و سالم به طور چشمگیری فضا را تغییر خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021