طریقه نگهداری بنسای

طریقه نگهداری بنسای

بنسای

بدلیل این که منشاء این گیاهان از کشورهای اسیای جنوب شرقی میباشد،مانند:چین،تایلند و…. آب و هوای مناسب برای گیاه بنسای،گرم و مرطوب میباشد.پس بهتر است که برگهای بنسای را ۱ یا ۲ بار در روز با اسپری خیس کنید.تا رطوبت ان تامین شود همچنین دمای اطاق هم برای بنسای مناسب است.نور مستقیم خورشید برای ساعات طولانی و در فضای باز باعث سوختن درختچه بونسای میشود.نور غیر مستقیم یا نور پشت پرده برای بنسای مناسب میباشد.البته برخی گونه های بنسای هم هستند که برای فضای بیرون هستند که منظور ما گونه های اپارتمانی بنسای میباشد.برخی گونه ها مثل بنسای نوربیشنری احتیاج دارندولی گونه های فیکوس به کم نوری مقاومند.

خاک بنسای:

معمولا” کوکوپیت ،پیت ماس و پرلیت میباشد،که رطوبت را در خود حفظ میکند،بنابر این لازم نیست هرروز به ان آب بدهیدهر زمانی که به خاک دست زدید و خشک بود به ان اب بدهید و نباید بگذارید زیاد خشک بماند.معمولا” یک روز در میان و بیش از ۳روز نشوددر تابستان بیشتر و در زمستان کمتر.در صورت رفتن به مسافرت ابیاری ان را به کسی بسپارید یا از دستگاه آبیاری خودکاراستفاده کنید .از آبیاری بیس از حد هم خودداری کنید.بهترین زمان ابیاری بنسای بعد از غروب افتاب میباشد.چون اب تا فردا صبح تبخیر نمیشود و همچنین نور باعث سوختن برگها نمیشود.

ازانجا که خاک کوکوپیت یک خاک خنثی میباشد و عاری از مواد غذایی است،بعد از مدتی گیاه دچار کمبود مواد غذایی میباشد و برگهای آن شروع به ریزش میکند پس باید به بنسای کود داد تا مواد غذایی آن تامین شود.کود بنسای موجود در بازار ایران،کریستالون وآهن میباشد که برای بامبو و برخی گل وگیاه ها نیز میتوان استفاده کرد.که باید یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیتر آب حل کرد و هر ۱۵ روز یک بار از ان اب به گیاه بدهید.توجه داشته باشید که نباید هر دو کود را باهم بدهید.اگر از هر دو کود استفاده میکنید تقریبا”.یک هفته بین آنها فاصله بیانذازید.آب حاوی کود را دور نریزید و در دفعات بعد استفاده کنید

نکته مهم:

قبل از نوبت کود بنسای حداقل ۲ روز قبل آبیاری نکنید تا گیاه شما تشنه باشد و کود را بهتر جذب کند.
البته یک سری کودهای قطره ای هم وجود دارند که بزودی در سایت باغ دیجیتال عرضه خواهد شد. از کودهای دیگر استفاده نکنید،مگر با مشورت با یک فرد خبره.برخی کودها باعث خشک شدن بونسای میشوند.

-از انجا که بنسای یک گیاه زنده است پس برای فتوسنتز خود احتیاج به نور دارد.پس بهتر است در مکانی باشد که برای مدتی نور داشته باشد.می توانید برای مدتی پرده را کنار بزنید تا گیاه نور بگیرد.

– از قرار دادن بنسای در محلی که دمای آن بدغعات تغییر میکند مثلا: نزدیک پنجره ای که زیاد باز و بسته میشود یا جلو کولر یا بخاری خودداری کنید چون باعث میشود شوک حرارتی به بنسای وارد شود.

-از گذاشتن بنسای در فضای بیرون خصوصا در هوای سرد پرهیز کنید.برای جاهایی که آب و هوای گرم و مرطوب دارند بشرطی که بنسای زیر نور مستقیم آفتاب سوزان نباشد امکان قرار دادن آن در بیرون وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021