نحوه نگهداری گیاه دیفن باخیا

نحوه نگهداری گیاه دیفن باخیا

گل دیفن باخیا یکی از گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن آسان می‌باشد. نام علمی گل دیفن باخیا نام علمی dieffenbachia amoena می‌باشد. درای برگ‌های بیضی شکل زیبا و طرح داری می‌باشد. شیره این گیاه سمی می‌باشد و نباید با بدن در تماس باشد. بخصوص برای کودکان خوردن برگ این گیاه می‌تواند خطرناک باشد. در این مقاله با آموزش و نحوه نگهداری گیاه دیفن باخیا آشنا می‌شوید.

شرایط نگهداری گل دیفن باخیا: 

آبیاری:
دیفن آبیاری منظم می‌خواهد فصول رشد و مخصوصاً تابستان سطح خاک تا عمق چهار سانتی خشک شد اقدام به آبیاری کنید برای فصول سرد پاییز و زمستان اجازه دهید خاک گلدان بین دو آبیاری خشک شود. آبیاری بیش از اندازه گیاه موجب زرد شدن برگ‌های موجود در قسمت پایین گیاه و ایجاد نواحی قهوه‌ای رنگ بر روی پهنه برگ می‌شود. دیفن باخیا رطوبت محیط را بخصوص زمانی که دمای هوا بالا است می‌پسندد بنابراین در روزهای گرم گیاه را غبار پاشی کنید اما این عمل را در زیر نور آفتاب انجام ندهید زیرا بر روی برگ‌ها لکه‌های سوخته ایجاد می‌شود.
برگ‌های این گیاه بعد از آبیاری ترد و شکننده می‌شوند بنابراین اگر قصد جابجایی گیاه را دارید چند روزی آبیاری آن را به تأخیر اندازید تا بر اثر برخورد دیگر اشیا به گیاه برگ‌ها صدمه نبیند.
یکی از دلایل ریزش و زرد شدن برگ دیفن باخیا از آبیاری زیاد و عدم وجود سوراخ در کف گلدان می باشد.

دما:
دیفن در دمای بین ۱۵-۲۵ درجه رشد خوبی دارد در صورت گرم‌تر شدن هوا عمل غبار پاشی را انجام دهید و خاک گلدان را نگاه کنید تا به دلیل افزایش دمای محیط اگر خاک خشک شده است عمل آبیاری را انجام دهید.
افزایش دمای محیط باعث لوله شدن برگ‌های گیاه می‌شود و هوای خیلی گرم و خشک موجب خشکی برگ‌ها و ریزش آنان می‌شود البته گاهی لوله شدنن برگ‌های مسن و ریزش آنان طبیعی است زیرا گیاه در حال رشد است و این کار برای برگ‌های جدید فضای کافی ایجاد می‌کند اگر دمای هوا به زیر ۱۰ درجه بیاید برگ‌های موجود در قسمت پایین گیاه کم رنگ شده و خواهد ریخت بعد از مدتی نیز گیاه از بین خواهد رفت دیفن باخیا را در جلوی پنکه یا کولر قرار ندهید.

نور:
مکان سایه با نوری غیر مستقیم برای این گیاه مناسب است نور مستقیم آفتاب نباید به آن بتابد نور بیش از اندازه موجب کم رنگ شدن برگ‌ها و سفید شدن آنها می‌شود. نور کم موجب علفی شدن گیاه و طویل شدن بیش از اندازه دمبرگ می‌شود.
علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا کمبود نور می باشد.

خاک:
خاکی با زهکش خوب برای این گیاه مناسب است مخلوطی از ۲ قسمت پیت موس +یک قسمت شن یا دو قسمت پیت ماس و یک قسمت شن و بیست درصد ورمی کمپوست برای این گیاه محیط خوبی را فراهم می‌کند برای تغذیه مصنوعی می‌توان هر ماه یک مرتبه از کود ۱۰٫۱۰٫۱۰ استفاده کرد. کوددهی بیش از اندازه منجر به ظهور لکه‌های قهوه‌ای بر روی برگ‌ها می‌شود. هنگامی که حجم ریشه‌های گیاه زیاد شد گیاه به سمت بالا رانده می‌شود و ریشه‌ها از منافذ زیرین گلدان بیرون می‌آید در این زمان باید گلدان گیاه را تعویض کرد.

دیدگاه (1)

  • کیا پاسخ

    بسیار عالی توضیح دادید متشکرم کیا

    ۱۳۹۹-۰۳-۱۱ از ۲:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021