نگهداری گل و گیاه در تابستان

نگهداری گل و گیاه در تابستان

نگهداری گل و گیاه در تابستان

میزان آبیاری در تابستان:

به طور کلی بهترین زمان آبیاری گیاهان در شب یا صبح است، اما ترجیح این است که این آبیاری در غروب یا همان شب انجام شود. توصیه شده که در روزهای بسیار گرم، ۲ بار آبیاری در روز صورت گیرد که در این صورت می توان آبیاری صبح را هم انجام داد. درباره علت آبیاری در شب گفته اند که هنگام تاریکی هوا و نبود نور خورشید، آب راحت تر به زمین نفوذ کرده و به ریشه گیاه می رسد. در زمان آفتاب درصد زیادی از آب تبخیر می شود و آب کمتری به گیاه می رسد.

حواستان به نور آفتاب :

باشدحتما شنیده اید که گیاه برای رشد به نور نیاز دارد. خب، این نکته درستی است، اما گیاهان آپارتمانی اساسا برای این با عنوان آپارتمانی خطاب می شوند که نیاز به نور مستقیم ندارند. پژمردگی گیاه در ساعات گرم روزهای تابستان نشان دهنده آن است که گیاه از نور زیاد رنج می برد و باید گیاه را از پنجره دورتر قرار داد یا در اواسط روز پرده ها را کشید. نور مستقیم آفتاب برای گیاهان آپارتمانی و مخصوصا برگ های تازه مضر است و نباید نور آفتاب مستقیما از پشت شیشه پنجره به آن ها بتابد؛ بهتر است نور از پرده توری عبور کرده و به گیاه بتابد.

نگران سوختن گیاه باشید:

یادمان باشد این روز ها که هوا گرم است و نور خورشید بسیار قدرتمند، آبیاری زیر نور خورشید باعث این می شود که قطرات آب روی برگ گیاهان مثل یک ذره بین عمل کند و اشعه خورشید با شدت خیلی زیاد تابیده و در نهایت قسمت هایی از سلول های برگ را می سوزاند که به مرور زمان به گل و گیاه آسیب زده و موجب متوقف شدن رشد آن می شود. اگر در زمان وجود آفتاب آبیاری می کنید به برگ های گیاهان ظریف تر مثل گل رٌز توجه کنید، لکه هایی سیاه که انگار سوخته باشند روی برگ ها مشاهده می شود.

درجه حرارت در تابستان:

همانطور که گرما شما را اذیت می کند گیاه هم با حرارت زیاد مشکل دارد. کارشناسان گل و گیاهان می گویند که معمولا حداقل دمای مورد نیاز گیاهان آپارتمانی، ۵ درجه سانتی گراد و حداکثر ۴۵ درجه سانتی گراد است، اما مناسب ترین دما برای گیاهان آپارتمانی بین ۱۰ تا ۴۰ درجه گفته شده. شاید گیاه شما تا مدتی دمای خارج از این محدوده را تحمل کند، اما احتمالا خیلی زود افسرده و کسل می شود. یادتان باشد درجه حرارت و رطوبت مناسب باعث طراوت و شادابی خاصی درگیاهان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021