واقعیت های خواندنی درباره نیلوفر آبی

واقعیت های خواندنی درباره نیلوفر آبی

واقعیت های خواندنی درباره نیلوفر آبی

⇐ ارتفاع گیاه نیلوفر آبی می تواند به ۴۹ اینچ (۱۲۴ سانتی متر) برسد، اما به صورت افقی (از نظر پهنا) ۳۰۵ سانتی متر گسترش می یابد.

⇐ قطر یک گل نیلوفر آبی ۲۰ سانتی متر است.

⇐ رنگ گل نیلوفر آبی، صورتی یا سفید است. گلبرگ های آن شکلی مانند خنجر دارند. این گل ها به صورت چند لایه قرار گرفته اند. گل نیلوفر آبی چند سانتی متر در بالای آب بیرون زده است. این گل به واسطه بوی خوش اش نیز معروف است.

⇐ گل نیلوفر آبی هنگام صبح باز می شود و شب ها بسته می شود. در مصر باستان به خاطر همین رفتار که نشانه ای از آغاز و پایان روز بوده نماد خورشید، تولد دوباره و آفرینش محسوب می شده.

⇐ گیاه نیلوفر آبی از ریزوم (ساقه زیرزمینی ریشه مانند) استفاده می کند تا خودش را به زمینی با کف لجن یا شنی متصل کند.

⇐ شکل برگ های نیلوفر آبی شبیه به پارو است. طول این برگ ها به ۵۰ سانتی متر (۲۰ اینچ) می رسد.

⇐ برخی از برگ ها زیر آب فرو رفته اند، در حالی که بقیه بر روی سطح آب شناور می مانند. برگ ها بخش های پر از هوایی (در داخل بافت ها) دارند که باعث شناوری آنها می شود.

⇐ دانه گیاه نیلوفر آبی در غلاف دایره ای شکل واقع در مرکز گل تولید می شود.

⇐ دانه می تواند برای مدت زمانی طولانی دوام بیاورد و توانایی جوانه زدن خود را حفظ کند. نوعی دانه نیلوفر آبی می تواند پس از ۱۳۰۰ سال نهفتگی به گیاه تبدیل شود.

⇐ غلاف خشک گل نیلوفر آبی تزئینی است و در تزئین دسته گل ها استفاده می شود. گلبرگ ها نیز برای تزیین مورد استفاده قرار می گیرند.

⇐ گل، برگ های جوان، دانه ها و ریشه نیلوفر آبی خوراکی هستند و اغلب در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند. برگ های پیرتر و بزرگ تر برای بسته بندی مواد غذایی به کار می روند. نیلوفر آبی غنی ازفیبر ها و ویتامین های گروه B است. همچنین منبع غنی آهن و دیگر مواد معدنی مهم محسوب می شود.

⇐ پرچم های خشک شده نیلوفر آبی برای تهیه چای معطر مورد استفاده قرار می گیرد.

⇐ بر خلاف دیگر گیاهان گلدار، گیاه نیلوفر آبی قادر است دمای گل اش را ثابت نگهدارد. دانشمندان باور دارند که گرمای گل ها حشرات خونسرد را جذب می کند.

⇐ نیلوفر آبی و گل واتر لیلی (water lily) به هم شباهت دارند، اما به جنس های متفاوت تعلق دارند. آنها از نظر رنگ گل و نوع غلاف دانه با هم متفاوت اند.

⇐ از نظر بودایی ها نیلوفر آبی گل مقدسی محسوب می شود. نیلوفر آبی بسته به تعداد گلبرگ هایش، نمادی از هماهنگی کیهانی (هشت گلبرگ) یا نور معنوی (هزار گلبرگ) است. بودایی ها نیلوفر آبی را به پودر تبدیل می کنند و آن را در مراسم مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

⇐ نیلوفر آبی می تواند هزاران سال زندگی کند و حتی پس از یک دوره طولانی خفتگی زنده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021