شرایط نگهداری و پرورش دراسنا کامپکت

شرایط نگهداری و پرورش دراسنا کامپکت

نام انگلیسی : Dracaena deremensis’ compacta

خانواده : Asparagaceae – مارچوبه

بومی : آفریقا

دراسنا کامپکت یکی از گیاهان مقاوم است که به راحتی خود را با هر آب و هوایی سازگار می کند و یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی محسوب می شود که دارای شکل ظاهری بسیار زیبا با برگهایی به رنگ سبز پررنگ و متراکم که جلوه ای خاص به این گیاه بخشیده است. نام این گیاه نیز از نحوه ی قرار گیری برگ ها در کنار هم نشات گرفته است.
شرایط محیط رشد:
این گیاهان برای رشد به مکان هایی با سایه ی مناسب و ملایم نیاز دارند. اما با بیشتر انواع آب و هوا سازگار خواهد شد و در محیط خارج خانه و گلخانه در آفتاب کامل نیز رشد خواهد کرد.
به گرمای متوسط و مناسب نیاز دارد. نباید گلدان ها را در شرایط سرمای زیاد قرار داد.به آبیاری منظم و مناسب نیاز دارد. بهتر است خاک رویی در فاصله ی بین دو آبیاری خشک گردد (به خصوص در زمستان) و سپس اقدام به آبیاری نمود. می توان رطوبت گیاه را با استفاده از مه پاش و اسپری آب بر روی برگ های گیاه حفظ نمود.

نور:
کامپکت گیاهی سایه دوست است، البته هر محیطی برای نگهداری آن مناسب می باشد و حتی در محیط گلخانه و حیاط در آفتاب کامل نیز رشد می یابد.
دما:
در بالا ذکر کردیم که کامپکت در هر محیطی پرورش پیدا می کند ولی به گرمای متوسط نیازمند است و هوای سرد زمستان موجب آسیب دیدگی این گیاه می شود.
آبیاری:
دراسنا کامپکت به آبیاری منظم نیازمند است، سطح روی خاک را چک نمایید زمانیکه که خاک خشک شده باشد بهترین زمان برای آبیاری می باشد. رطوبت گیاه را با غبارپاشی و اسپری آب نیز می توانید حفظ نمایید.
تغذیه و کوددهی:
دراسنا کامپکت در محیط خانه و آپارتمان دارای رشدی کند می باشد بدین منظور شما می توانید از کود کامل گیاهان آپارتمانی بصورت ماهیانه استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال گل به تمام نقاط کشور

پشتیبانی 24 ساعته

تضمین کیفیت و قیمت

تلفن 3330 3300 021